Köpvillkor Poolshop

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@poolfamiljen.se
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
Betalning
Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Poolfamiljen.se. Genom att beställa varor på Poolfamiljen.se accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan, eller på webbsidan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Skulle felaktigheter i pris finnas, förbehåller sig Poolfamiljen sig rätten att ändra detta i efterhand. Om det händer, kontaktar vi givetvis dig och informerar om misstaget. Du har då din fulla rätt att ändra, eller annullera, din beställning.
Leverans
Våra normala leveranstider är 5-7 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@poolfamiljen.se.
Observera att fraktbolagen vanligtvis skickar ut sin avisering via SMS, det är därför viktigt att ange ett mobilnummer i samband med beställningen.
Produkter som skadats under leverans måste anmälas inom 3 arbetsdagar från uthämtad leverans för att det ska vara en godkänd reklamation. Anmäl eventuell fraktskada till: info@poolfamiljen.se
Om inget annat anges är det alltid fri frakt på produkter köpta på poolfamiljen.se
Ej uthämtade paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
• Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till info@poolfamiljen.se.
I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
• Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
• En returavgift på 99 kr debiteras på produkter i paketstorlek i ombud.
• OBS! På Vinterplåtar och andra stora skrymmande produkter står du själv för hela returkostnaden.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se konsumentverket.

Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Produkter som skadats under leverans måste anmälas inom 3 arbetsdagar från uthämtad leverans för att det ska vara en godkänd reklamation.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Du gör reklamationen genom att mejla oss på info@poolfamiljen.se
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 7 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Faktura så reglerar vi det mot ditt saldo.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Kampanjer
Poolfamiljen erbjuder ibland olika typer av kampanjer. Har du en rabattkod anges denna i fältet kampanjkod i varukorgen. Erbjudandekoder är bara giltiga för ett köp och på produkter på ordinarie pris och kan efter det inte användas igen.
Ändringar till de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Företagsuppgifter
Bygg59Grader AB, Barlowsväg 14, 13440 Gustavsberg.
Telefon: 0766074065
E-post: info@poolfamiljen.se
Organisationsnummer: 556735-4559
Vår kundtjänst är öppen 08:00-17:00 (Vardagar)
Momsnummer: SE556735455901